Barutren.dk

Kom i topform

Sommeren nærmer sig, der er en ny sæson på vej, og vi glæder os. Når det kommer til sundhed og velvære så handler det kun om dig. Det er tilladt at gøre lige præcis det, som du mener vil skabe en større livsværdi og kvalitet for dig – også hvis det er mere rettet imod dit selvværd fremfor din krops fysiske tilstand.
Du skal altså ikke forsøge at opnå et eller andet ideal fordi, at samfundet synes, at det er noget, som du skal. Det skal udelukkende være fordi, at DU vil få det bedre af det.
Men hvordan kommer vi igennem en ny sæson friske og skades frie?

Overordnet rengøring

For at enhver arbejdsplads skal kunne fungere, er det alfa og omega med gode, trygge og ikke mindst rene rammer. Når der er rent og ryddet omkring en, vil man som oftest opleve den højeste produktivitet. Hos Barutren tilbydes der derfor en generel erhvervsrengøring, hvor alle lokaler altid leveres i tip top rengjort stand.

Find motivationen

Det er ikke altid nemt at finde den der motivation, som alle snakker så meget om. Nogle gange er den så langt væk, som den overhovedet kan komme. Måske falder sport dig meget naturligt. Måske gør det overhovedet ikke.
Find ud af hvorfor, at du træner og dyrker ding sport. Den egentlige motivation burde være til at finde der medmindre, at du udelukkende gør det fordi, at det er sundt at bevæge sig.
I en travl hverdag, så kan det hurtigt føles lidt umuligt at få det hele til at gå op i en højere enhed. Når man skal ind i en træningsrutine, så skal man glemme alt-eller-intet-princippet. Hvis du kun har 30 minutter, så brug 30 minutter. Der er lidt langt til fitnesscenteret for 30 minutter, så det er en god idé at anskaffe sig en måtte og et par håndvægte. Hos CSL guider de dig til den stærke krop og byggestenene for at kunne holde dig i form og klar til din sportsgren.
Når motivationen af og til fejler, så er det der hvor, at man skal huske på hvorfor, at man gør det. Man skal altså køre på disciplinen på de hårde og lange dage.

Er du ordentligt forberedt?

Har du ligget på langs hele vinteren, og slet ikke tænkt sport og træning en eneste tanke?
Når det kommer til sundhed, så er din krop det vigtigste værktøj. Har du ladet det hele stå til lidt for længe, så kan du ikke tro, at du bare kan starte hvor, at du slap sidst. Det vil altså sige, at du skal være omhyggelig inden, at du kaster dig ud i et nyt projekt. Vi leger med kroppen, når vi piller ved de forskellige faktorer.
Din krop fungerer lidt ligesom en bil. Den kører ikke, hvis der ikke er fyldt brændstof på, og den skal altid startes i første gear.
Det er nødvendigt at have en stærk krop til alle de former for bevægelse, som vi gør os i til dagligt. Har du en stærk krop, så er du også tilbøjelig til at bruge din krop rigtigt, da det ligger naturligt i dig, og du mindsker du chancerne for at skade dig selv i dine daglige gøremål.

Kom på toppen

Mærker du smerter eller tiltagende smerter i dine bevægelser, så er det måske fordi, at du er ved at løbe ind i en skade. Kontakt en fysioterapeut eller lignende før det er for sent, så du ikke forværre nogle af dine skader.
Alternative behandlinger er også blevet mere og mere populære. Der er mange, som tager forskellige olier som CBDolierne, hampeolier eller hørfrø olie af alle mulige forskellige årsager. Det er vigtigt, at vi plejer og passer vores krop indefra. Det vil sige at vi altså skal tænke over det, som vi putter ind i den. En sund og varierende kost er reducerende og forebyggende for både overvægt og livsstilssygdomme. En sund kost bidrager til nedsættelse af hjerte- og karsygdomme, og det skaber bedre trivsel og et højere energiniveau.